2018-04-16

Railway time: I visited a roundhouse last weekend, an active one even, in Changhua, in the middle of Taiwan.

Railway time: I visited a roundhouse last weekend, an active one even, in Changhua, in the middle of Taiwan. There was no entrance fee, but visitors had to register at the guard booth.

Unfortunately, the roundhouse itself was not open to visitors. There were two steam locomotives inside which I would have loved to see closer, but no way.

The emergency shower in the battery charger room was evidence that the batteries were still of the lead-acid type, no surprise there. Other than our high-speed rail, most regular rolling stock is rather "mature". I wonder how often they bend tracks up as a cheap buffer.

If you want to visit the place, it is right next to Changhua station, actively serving the rolling stock there.






11 comments:

JAnnabelle said...

Great pics!

John Bump said...

I'm assuming this is a tourist attraction, not steam engines still being used commercially?

Olaf Fichtner said...

JAnnabelle thanks!

Olaf Fichtner said...

John Bump this place is both. According to a poster I saw there it seems that the steam locomotives are used for tourist trains, since last year? Need to check that, I would love to take a ride.

Hilbersdorfer Museumseisenbahner said...

Endlich mal was von der Eisenbahn! 😉 Schöne und für mich interessante Fotos.

Olaf Fichtner said...

Hilbersdorfer Museumseisenbahner ist ja nicht so, dass wir sowas nicht haben, ich komme nur nicht sehr oft dazu, was zu fotografieren.

Hilbersdorfer Museumseisenbahner said...

Olaf Fichtner
Über die Eisenbahn auf Taiwan hab ich schon etlliche Berichte gesehen. Es ist ein gut ausgebautes Netz und der Hochgeschwindigkeitszug ist Spitze.
Die Dampflok im Museum sieht sehr japanisch aus.

Olaf Fichtner said...

Hilbersdorfer Museumseisenbahner kann durchaus sein, dass die Loks aus Japan stammen, die Kolonialzeit hat bis heute ihre Spuren hinterlassen: Züge hier fahren links, auf recht schmaler Spur. Einige Loks wurden zwar auch woanders eingekauft, aber viel ist japanisch. Leider bin ich nicht an die Dampfloks rangekommen, konnte also keine Schilder sehen.

Olaf Fichtner said...

Hilbersdorfer Museumseisenbahner ach ja, das Netz... Es geht, es könnte besser sein. Aber zumindest fahren unsere Züge meist pünktlich...😁

Hilbersdorfer Museumseisenbahner said...

Olaf Fichtner
Dann ist es besser als hier im Moment. Die Bahn ist so lange "börsentauglich" gemacht worden, bis es zu spät war. 😉

Hilbersdorfer Museumseisenbahner said...

Olaf Fichtner
Die schmale Spur dürfte CAP Spur sein. 1064 mm breit. Das sie links fahren ist ein Zeichen, dass es japanisch ist. In der Meiji Periode haben die Engländer die Eisenbahn in Japan aufgebaut. Weil es damals die beste Eisenbahn der Welt war. Organisatorisch und technisch.